Crestere avansata

…copilarie, mi-e dor de tine…

Maturitate…stiti despre ce vorbesc, chestia aia care este poate cel mai greu de obtinut lucru din lume pentru ca nu tine de noi, ci de mediul in care crestem, de intamplarile fericite sau mai putin fericite prin care trecem…

De aproape 10 ani aud cum mi se spune ca sunt prea/foarte matura pentru varsta mea…o recunosc, sunt, dar mai putin in domeniul sentimental unde sunt complet impulsiva si fara control. De ce asa matura? Pai sa vedem, cred ca primul factor a fost ca am crescut la bunici, intr-un cartier de batrani, stand la focurile facute toamna pentru a se fierbe zacusca, ascultand povesti din batrani cu tot cu invataminte.

Apoi diverse chestii pe care le-am vazut in jurul meu, rautatea pe care am intalnit-o intr-un mod absurd la unii pentru ca parintii mei erau despartiti iar eu nu aveam „tata” asa cum spuneau unii…asta mi se pare o aberatie…un copil poate creste mult mai bine cu un parinte decat cu doi, in conditiile in care „ADN-ul” sau este unul bun…

Al doilea factor cred ca a fost faptul ca am stiut dintotdeauna ca trebuie sa imi ajut mama si bunicii si ca trebuie sa fac ceva pentru a creste mai repede, pentru a avea un avans fata de copiii cu bani care aveau totul de-a gata…sincer, sunt tare multumita ca am reusit, chestia asta ma face implinita. Acum am posibilitatile sa ii ajut cat pot de mult si sa ii fac sa fie mandri de mine…

Iar de-a cursul vremii s-au mai interpus diverse evenimente mai triste care m-au pus pe ganduri si care m-au determinat sa inteleg cat de important este sa poti gandi singur…sa ai grija de tine singur, sa nu depinzi de nimeni, sa ai oricand posibilitatea de a-ti ajuta familia…

Toate chestiile astea le-am invatat in cursul celor 21 de ani ai mei si vreau ca intr-un viitor mediu de indepartat sa le invat inca o data impreuna cu copiii mei…vreau ca viitoarea mea familie sa fie tot ce mi-am dorit. Familia mea a fost un fel de anti-model, dar asta nu este neaparat rau…stiu macar ce NU trebuie sa fac…acum mai ramane sa astept sa fie totul asa cum trebuie…

Asta astept,  dar mai dureaza…sunt prea mica totusi, oricat de mare as fi in sufletul si mintea mea…

5 gânduri despre „Crestere avansata

  1. Sky-Hunter spune:

    Lamy! e nefericit sa cresti cu un singur parinte si crede-ma ca „un copil NU creste mai bine cu un singur parinte” – automat, in cazul tau, responsabilitatea a insemnat mult mai mult decat pentru un copil care creste cu ambii parintzi si mai are si o situatzie materiala normala … insa daca tu esti responsabila asta nu inseamna maturitate, este doar o caracteristica a maturitatzii; mai sunt si seriozitatea, intelepciunea venita direct din experientza, si un soi de „viziune larga” a tot ceea ce te inconjoara …
    Nu intru in detalii – faptul ca esti cerebrala si mai responsabila decat fetele de 21 de ani pe care le-ai cunoscut, poate sa te duca la „autosuficientza” … si aici s-ar termina totul.

  2. lamya777 spune:

    ma rog, unii au mai mult sau mai putin noroc, mie imi place sa cred ca am avut noroc. si da, cunosc toate caracteristicile maturitatii, dar nu am vrut sa vorbesc despre asta foarte mult…oricum, responsabilitatea este in mare parte implicata in maturitate..si da, viziunea asta larga asupra lumii o am…dar pur si simplu nu vreau sa vb prea mult despre cum sunt, ci despre ce si cum si cat gandesc…sau simt…
    in privinta autosuficientei, nu exista in vocabularul meu, ca altfel nu as mai fi aici acum, m-as fi oprit mai demult, sau m-as opri acum…

  3. Sky-Hunter spune:

    oki doki … cand ai scris: „despre ce si cum si cat gandesc” … mi-a venit Motzu instant in minte 🙂

  4. lamya777 spune:

    in fine…cum zici tu 😛

  5. Timeshift spune:

    Mai S….
    Acum ceva timp mi-ai demonstrat ca in domeniul sentimental esti inca putin cam imatura. Ce pot sa iti spun… nu suntem copti cum am vrea sa credem, dar….dezamagiri si altele poate o sa ne mai maturizeze in acest domeniu.
    Pana la urma stii cum se spune…ambitia este buna….numai sa nu se rasfranga asupra cuiva care nu cred k ti-a gresit cu nimic din cauza altei persoane care ti-a gresit.

    Sunt curios daca o sa iti dai seama de la cine primesti acest coment, oricum, nici eu nu am avut vreun mesaj anume. In linii mari : Ai grija de tine, bafta in dragoste si sa nu mai fi impulsiva :P.

    Noi suntem aici daca ai nevoie de noi.

    Semnat: un amic 🙂

Lasă un răspuns

