Invatamant de tot rasul!!!

Astazi la ora 7:30 m-am prezentat la ilustra mea facultate pentru a lua parte la un curs fara de care spune domnul profesor ca nu intram in examen. Nu va ganditi ca noi capatam acolo noi cunostinte, ci pur si simplu face prezenta si daca nu ai 60% prezenta la curs, nu intri in examen…

Si uite asa m-am trezit eu la 6 si un pic pentru a ma duce la un curs care sincer, nu mi-a adus nimic in plus. Sistemul de invatamant din Romania este la pamant complet…din pacate. Viziunea mea despre pedagogie, despre cum ar trebui sa fie un curs este cu totul alta fata de cea care am vazut ca se practica prin facultatile noastre.

Eu consider ca un profesor care nu reuseste sa isi atraga simpatizanti printre studenti, nu are ce cauta la catedra. Un profesor trebuie sa stie sa nasca interesul si sa il mentina pentru materia sa, oricat de plictisitoare ar fi, ca doar se presupune ca el este pasionat de acea materie.

Dar nu…imaginati-va un profesor la 40-45 de ani care vine si dicteaza vreo 10 pagini intr-un curs, exact ca la gradinita, adica precizeaza unde sunt virgulele, punctele, etc…este penibil, sincer. Eu ca profesor, as face orice sa ii atrag pe studenti si nu ca sa stiu ca sunt injurata pe la colturi… Adica, omul asta cere prezenta pt a intra in examen, da grila, nu are o carte editata si mai este si un capcaun la curs… Cum se poate sa fii precum un robot in fata a 100 de studenti? Inteleg ca atata stii, dar noi avem nevoie sa stim din experienta omului care preda, si nu de cineva care vine si dicteaza ca un TV…jenant, penibil, cum vreti voi, dar groaznic neaparat…

Experienta de azi-dimineata a fost ingrozitoare, dar din pacate, voi mai avea o groaza de d-astea pana in primavara, terifiant…

5 gânduri despre „Invatamant de tot rasul!!!

  1. Răzvan spune:

    Cam asa ceva, invatamantul romanesc merge pe filosofia: pune acolo sa fie !

    Bafta!

  2. dan spune:

    Dea Domnu’ sa fie cea mai urata experienta din viata ta.
    Si faptul ca in mod constient te vei mai supune ei ma indeamna sa cred ca esti masochista :-p (a fost o glumitza nevinovata mey)
    Oare te-ai gandit ca modul de predare al profului este consecinta incapacitatii lui ?
    Daca ar fi sa-l luati la intrebari probabil s-ar pierde.Stilul este portita lui spre pensie.
    Ierta-ti-l !Suportati-l !

  3. lamya777 spune:

    pai da, dar de aceea as propune un sistem anual de verificare a stilului pedagogic…sa fim siguri ca fiecare mai stie sa predea, ce dracu`!

  4. Liviu spune:

    Sunt curios: cam cum crezi tu ca ar fi modul de predare perfect? Pana imi raspunzi (daca imi raspunzi), hai sa iti spun eu cum a fost in cei 2 ani pe care i-am facut la Stanford. Intra profu’ (profa) in sala si, dupa ce indica bibliografia pentru fiecare curs (peste 100 de pagini!), se apuca sa dezbata o problema pe care o considera mai importanta. Dezbatere este mult spus, pentru ca tema propusa ii era familiara doar profului, probabil se pregatise in prealabil pentru a o sustine. Noi, cei care audiam cursul (doi romani, restul americani + 3 chinezi + un japonez ), ne uitam ca curca in lemne. Din timp in timp, unor profi le mai pica fisa si gaseau o solutie noua, originala, pentru o oarecare problema. Un chin pentru niste studenti sa urmareasca niste rationamente care, de multe ori, faceau apel la cunostinte necunoscute noua. Dar nu-i nimic, citez ” mai cititi si paginile … ca sa puteti intelege”. Este drept, la biblioteca gaseai tot ce doreai, dar… Nu ii interesa daca intelegi, se dadea mare importanta studiului individual: aveai de citit zilnic o groaza, ca sa faci fata la laboratoare . La laboratoare: daca nu citeai materialele indicate la curs nu puteai lucra si atunci punctajul… De multe ori, echivalentul colocviului de laborator de la noi era mult mai dur ca examenul insusi. Prezenta? Pai studentii se inghesuiau la cursuri, nu lipsea nimeni, erai interesat sa mai pricepi cate ceva. Simpatie pentru profii de la Stanford? Sa fim seriosi, erau niste somitati, ii respect pentru asta, dar ca oameni complet antipatici. Si asta nu este doar parerea mea de roman, pe mine ma impresiona prestigiul lor stiintific imens, dar sa vezi ce ziceau americanii. Si mai si plateau pentru asta. Concluzia mea: nu a meritat toata munca depusa pentru bursa aceea nenorocita. Ceea ce multa lume isi inchipuie ca este invatamantul in State este valabil doar pentru filme. Lumea reala este dura, mult mai dura fata de Romania.

  5. adelix spune:

    Am un prof care preda ca la clasa a 5-a.Urasc chestia asta,lasa-ma frate ca sunt in stare sa inteleg daca iti expui ideile liber,stiu ce trebuie sa notez nu am nevoie sa-mi dai tu definitii sofisticate.Mai am si retardati de colegi care inca mai intreaba „cum domn’ profesor?”
    Alti profi abereaza cateo fraza minute intregi,trec rapid de la un subiect la altul,nu stiu clar ce vor sa transmita…nu spun ca nu au cunostinte,spun doar ca le lipseste metoda pedagogica.
    Si am dat de naiba…semestrul asta am parte numai de profi plictisitori,cursurile nu ar fi najpa dar …

Lasă un răspuns

