Tinerete fara batranete

Aseara ma intorceam singura cu metroul de la teatrul ACT, unde am fost cu Adelix, o colega de-a ei si un prieten de-al meu. Pe drum, mai precis la Victoriei la metrou, era o batranica, ce se chinuia cu tot felul de bagaje…am ajutat-o sa le care, am condus-o pana la celalalt metrou (se ducea catre Obor).

Evident, asa cum sunt batranii, a inceput sa vorbeasca cu mine, sa imi povesteasca chestii de viata, iar in 5 min cat am stat cu ea, mi-a zis esentialul vietii sale…

A fost absolut uimitor… M-a facut sa ma gandesc la ce inseamna viata si moartea si cat de fragila este viata… Apoi am citit un post al unui prieten care m-a facut sa ma gandesc si mai mult la ce inseamna moartea si viata…

Ganditi-va ca acea batrana isi ingropase ambii copii din cauza cancerului si acum traia doar ea cu tatal ei de 106 ani… si trebuia sa isi care mancarea (acelea erau bagajele)…

Dar seninatatea cu care vorbea m-a frapat … Da, Scorpse are dreptate, ar trebui sa traim intens si sa murim cu demnitate.  Eu as putea sa adaug, chiar daca pana acum nu se intelege asta din posturile mele… ca trebuie sa luam viata asa cum este buna sau rea…

Mi s-ar parea incredibil de greu sa imi ingrop ambii copii, iar eu sa traiesc si sa ma chinui sa imi tarasc existenta, si cu toate astea, sunt demni, nu il „manie” pe Dumnezeu si iau viata cu bine, cu greutati, cu lacrimi, exact asa cum vine…

Nu, nu imi doresc o astfel de viata, cred ca nimeni nu isi doreste, dar totusi…vreau sa am puterea sa o iau asa de usor precum am vazut-o pe acea batrana…

Intr-adevar m-a facut sa ma gandesc la multe chestii, la ce conteaza cu adevarat in viata…

PS: este pacat ca astfel de batrani nu sunt ajutati de nimeni…tare pacat…

9 gânduri despre „Tinerete fara batranete

  1. Monica spune:

    Din pacate am ajuns sa cunosc o batranica ce si-a ingropat un copil, insa de luptat nu mai reuseste. Pana in ziua aceea era totul ok, dar de cand a murit fiul ei, se poarta ca un copil de 3 ani.

  2. adelix spune:

    Pana cand clasa politica actuala nu va disparea,nu-i va ajuta nimeni.Vor mai trece ceva ani pana lucrurile se vor schimba si la noi.

    Totusi,eu am avut o strabunica ce a murit la 96 de ani.Mi-era foarte draga si de cate ori o prindeam prin curte o luam in brate si o invarteam.Copil nebuuun.Ea radea si se bucura cu mine si-mi zicea Adishor,lasa-ma jos mamaie! :))

    Tin la batrani,dar parca batranii de la tara sunt diferiti de cei din Bucuresti.Aici ochii lor nu-mi transmit decat rautate si furie.

  3. lamya777 spune:

    @Adelix: sunt perfect de acord cu tine, tocmai de aceea am ramas profund impresionata ca aceasta batrana nu avea acea rautate in ochi. probabil de asta am si ajutat-o. Sper totusi ca s-a mai gasit cineva care sa o ajute si pana acasa, cu toate ca era foarte tarziu.
    @Monica: da, sunt cazuri si cazuri, de aceea m-a impresionat atat de mult acesta…

  4. Sky-Hunter spune:

    Teatru Act is my favorite … Ultima piesa pe care am vazut-o acolo a fost: Creatorul de Treatru, anul trecut. Voi, ce piesa atzi vazut ?

  5. lamya777 spune:

    Am vazut American Buffalo. Este geniala, eu am vazut-o a 5a oara, dar dupa cum am mai spus, mereu o redescopar 🙂 Da, ACT est si preferatul meu 🙂
    Iti recomand The shape of things, tot de la ei. Eu am vazut-o si mi-a dat fiori. Din pacate, American Buffalo este singura piesa pe care o mai pot vedea acolo, restul m-ar deprima complet acum. Asta este! 🙂

  6. asheara spune:

    Random thought: Se pot gasi cazuri in care a lua viata unui om sa fie o actiune justificata, dar nu exista nici o justificare pentru a lua unui om moartea; se pot gasi cazuri in care faptul ca ti-ai ratat viata este scuzabil- este mai bine in fond sa fii un ratat decat un mediocru, caci un om se rateaza de obicei atunci cand viseaza prea mult, pe cand mediocrul viseaza intotdeauna prea putin. Nu exista insa scuze pentru a-ti fi ratat moartea… Imi plac intrebarile tale existentiale, so stay on the road to eternity…

  7. lamya777 spune:

    nu se poate sa i se ia unui om moartea..dar depinde numai de el cum o priveste si cum o asteapta sau nu, senin sau cu teama. in legatura cu ratarea vietii, cred ca ai o perfecta dreptate…iar eu visez prea mult, deci s-ar putea sa fie si cazul meu…

  8. Sky-Hunter spune:

    The shape of things, am vazut … American Buffalo vreau sa-l vad … si mai am o piesa pe care as vrea teribil sa o vad la ACT – Ingerul Electric … se joaca „completely naked”

  9. lamya777 spune:

    hmm…ciudat, nu am auzit de ea, nici pe site nu scrie nimic…sigur se joaca acolo?

Lasă un răspuns

