Invatamant de tot rasul!!! PART TWO

 Shoot yourself

Dupa cum spuneam intr-un post mai vechi, sunt extrem de revoltata impotriva sistemului de invatamant din Romania, in special pe partea sistemului universitar.

Dupa ce am analizat problema profesorului in acel post (caruia, intre timp, am observat ca ii place sa se joace in timpul cursului cu ghiulul de aur de pe deget), revin acum cu niste detalii despre o alta profesoara, cu siguranta mult mai absurda decat acel profesor.

Da, din pacate, se pare ca mereu este loc de mai rau, astept momentul cand va fi loc de mai bine mereu…

Ei bine, aceasta „mirifica” profesoara cere unei serii sa ii traduca o carte din engleza in romana, in schimbul a 15% din nota de la examen (ceea ce ma indoiesc totusi ca va conta).

Ce ne zicem noi prima oara, hai sa incercam sa facem, trecand peste faptul ca eram siguri ca „doamna” profesoara are nevoie de material pentru cartea proprie si nu stie prea bine engleza…am zis, FIE!

Dar mai apar detalii pe drum, respectiv faptul ca acea „interesanta” carte nu are nicio legatura cu materia predata de ea, adica este ceva informatic, descrierea unui program, un ghid de utilizare cu coduri informatice si alte printscreen-uri.

Evident, i-am explicat, cu toate ca unitatea studentilor in fata sistemului este extrem de slaba, mai ales in ASE… A raspuns ca nu o intereseaza, ca vrea NEAPARAT 10 pagini traduse de persoana, pe care am uitat sa precizez ca va trebui sa le si prezentam in timpul cursului. Cred sincer ca nu are chef de cursuri (oricum nu stie sa predea) si nestiind cum sa scape de ele ne pune pe noi sa ii ocupam orele de curs cu aceasta aberatie.

Pe deasupra, daca nu ne ajunge cartea, sa cautam noi ce vrem sa ii traducem…Hmmm, ma intreb cum ar fi sa ii traduc un roman siropos Sandra Brown, daca tot nu are preferinte…sau poate unul mai „criminal”.

Si acum vrea cineva sa imi spuna ca asta este profesoara????!!!!! Imi cer scuze, dar nu dau niciun scuipat pe astfel de oameni care se cred importanti si de fapt sunt varza si au ajuns acolo sus prin pupincureala.

Este incredibil, dupa ce ca mi s-a luat mie complet de aceasta facultate, tocmai din cauza sistemului si din cauza oamenilor care predau acolo, ei se mai si chinuie sa ma scarbeasca si mai mult. Nu va mai chinuiti, este foarte simplu de facut asta, doar prin prezenta voastra la catedra faceti de ras sistemul de invatamant din Romania.

Este foarte mare pacat faptul ca majoritatea seminaristilor, care sunt adevaratii profesori, care ne invata mereu lucruri interesante, in plus, vor ramane mult timp in afara salilor de curs, tocmai din cauza acestor „fosile”.

Si ca sa fie setul complet, ce credeti…O mai am profesoara si la doua materii!!! Doamne ajuta!!! Sa ne rugam pentru sanatatea seminaristilor, iar pentru anumiti profesori…

SHOOT YOURSELF!!!

6 gânduri despre „Invatamant de tot rasul!!! PART TWO

  1. Una din primele zile de curs de anul asta. Se facea ca trebuia sa ne intalnim cu profesorii. Ceea ce urmeaza a fost poate una dintre cele mai mari deziluzii din viata mea (atentie! totul evolueaza inspre climax!)
    1. Prima ora- intra profesorul in clasa si timp de o ora nu face altceva decat sa ne povesteasca, zambind tot timpul ironic si superior la adresa noastra, cat de greu se trece la el, ca trebuie sa muncim mai tot timpul, ca asa ii place de felul sau sa fie dur si daca nu invatam, ne ia mama dracului… in afara de aceste amenintari, care mi-au adus aminte de metoda scolastica de invatamant, cand se batea elevul cu linia la palma, materie am facut mai putin spre deloc.
    2. A doua ora- intra un profesor suficient de „superior” incat sa inceapa sa se planga de noi (fara a ne cunoaste) zicandu-ne ceva de genul: „Eu nu cred ca prea multi dintre voi o sa inteleaga ceva din materia asta (cu alte cuvinte noi eram mai prosti) dar pentru voi o sa fac un efort si o sa imi iau din timpul meu supra-pretios. Nu ca ati merita, vedeti voi” (de parca n-ar fi fost platit pentru cursuri). Dupa aceasta prezentare, „Dumnezeu-tatal” in persoana ne-a dat lista de lectura, compusa din cinci carti ale sale si vreo patru traduse de el, neuitand sa adauge: „Vedeti ca s-a mai tradus cartea X si de catre o alta persoana, numai ca traducerea aia este foarte proasta si nu o accept. De aceea va recomand sa va procurati varianta mea…” (bineinteles, toata lumea era proasta in afara de el).
    3. De aceasta data profesorul nu a mai venit deloc, desi era in facultate. Dovada ca dupa ora lui a aparut la avizier, langa usa salii noastre de curs, un biletel pe care scria: „Vedeti sa va invatati pentru data urmatoare cartea X, sectiunile y si z. Va dau lucrare” (probabil ca stimabilul pitecantrop dorea sa inaugureze o noua paradigma de predare, prin biletele. Si iata de ce ne platim profesorii, pentru ca sa vina la facultate fara a se prezenta insa la cursuri).

  2. lamya777 spune:

    da, sincer, sunt sub orice critica…sub orice sau peste orice limita…a nesimtirii, evident…

  3. adelix spune:

    Am mai spus-o si ma repet.Unii profesori poate sunt foarte inteligenti,nu contest acest lucru,dar le lipseste metoda didactica.

    Ca sa fii profesor e nevoie de ceva mai mult decat cunostintele in domeniul pe care il reprezinti.Pasiunea pentru meserie ar fi un inceput.

  4. Radu spune:

    Eu sunt student la FSPUB si cu 2-3 exceptii avem profesori foarte buni, transferati-va la noi 🙂

  5. […] din postul anterior al acestui tip de idei nu s-a dezis nici in ultima zi a semestrului, respectiv, la […]

Lasă un răspuns

