Veselie versus Fericire

Blue Happiness

Vorbeam acum cateva zile cu un prieten bun despre ce presupune fericirea… Mi-a zis ca par un om fericit, ca zambesc mult, ca fac multe glume… Si atunci a inceput discutia despre veselie, bucurie versus fericire.

Veselie fara fericire exista, poate exista, insa aceasta nu presupune, in acelasi timp, si fericirea implicita… Da, zambesc, rad, imi place sa ii fac pe cei din jurul meu macar veseli daca nu fericiti, insa… nu inseamna ca eu sunt fericita.

Fericirea este ceva care se pare a fi destul de greu de atins… Este ceva pe termen lung, stabila, un fel de certitudine cu toate ca poate disparea oricand. Daca as putea spune asa, bucuria este ca ziua normala, iar fericirea este ca ziua polara… mult mai lunga si mai intensa.

Oare este posibil ca cineva sa se sature de fericire?! Este posibil ca cineva sa nu mai recunoasca fericirea?!

Cred ca ma pot compara cu un orb… am orbit, o lumina puternica m-a incantat pentru ca apoi sa ma orbeasca… Si acum trebuie sa invat sa ma descurc pe intuneric, trebuie sa invat sa disting forme, sa aleg ceva ce m-ar ajuta sa ma „descurc”… Trebuie sa invat sa fiu fericita pe intuneric… intr-o noapte polara…

M-am impacat cu acest fapt, m-am resemnat cu acea lumina, am inteles ca trebuia sa fie pentru ca eu sa ma „maturizez”, nu a fost placuta lasarea in intuneric, dar se pare ca ma acomodez si cu acest lucru si pot spune cu zambetul pe buze ca… nu mai pot iubi… incerc, vreau, sper, dar… nu stiu, voi vedea ce se intampla…

Multe persoane apropiate imi spun sa am rabdare, dar este complicat atunci cand nu mai poti astepta….

Oricum, ii multumesc acelui cineva care este langa mine, se stie el care…

Revenind la ce vroiam sa spun, fericirea este ceva mult mai profund decat bucuria si nu se vede neaparat pe chipul unui om. La fel de bine se poate ca un om sa fie fericit fara a fi vesel.

Care este forta ce ne face fericiti? Iubirea, linistea, zambetul unui copil, o zi cu soare? Fericirea vine din exterior sau din interior? Multi prieteni mi-ai zis ca trebuie sa fiu fericita de una singura, fara niciun ajutor din afara… Acum sunt convinsa ca nu se poate, stiam ca nu se poate, dar am incercat… Nu exista fericire adevarata de unul singur, poate doar o amagire… Iar cei care cred acest lucru se amagesc, probabil vor descoperi asta, insa prea tarziu.

Acum cateva zile am reusit sa „daram” sistemul de ghidare al unui om, demonstrandu-i ca intelesese sistemul gresit… Baza piramidei este cea care sustine varful si daca vrei sa ajungi la varf trebuie sa ai toata baza… Vorba aceea, pana la Dumnezeu te mananca Sfintii.

Nu exista fericire de unul singur, asta este concluzia mea…

Deci, ce te face vesel si ce te face fericit?

14 gânduri despre „Veselie versus Fericire

  1. BearScorpio spune:

    Corect, nu este fericire de unul singur. Dar întrebarea e alta: vom fi fericiți până la urmă, indiferent dacă în 2 sau mai mulți ?

  2. Melina spune:

    sunt de acord cu delimitarea pe care ai facut-o intre fericire si veselie. si sunt de acord si cu faptul ca nu poti fi fericit de unul singur, dar nu cred ca iti trebuie un el/o ea. poti sa ai si doar niste prieteni fantatistici cu care sa te distrezi sau cu care sa ai discutiile cele mai filosofice posibile. pe mine, cel putin asta ma face fericitia lately.
    vesela ma pot face multe alte lucruri: de la faptul ca am terminat un proiect, ca ninge sau ca am vazut un film bun,

  3. Cineva spune:

    veselia e un preludiu pentru fericire, din păcate de multe ori o termini pe prima înainte de a ajunge la a doua …

  4. lamya777 spune:

    @BearScorpio: eu inca mai sper…
    @Melina: si pe mine ma fac vesela aceste lucruri, dar este total diferit de fericire…la mine, cel putin
    @Cineva: fericirea nu este legata de veselie, adica nu cred ca neaparat trebuie sa fie veselia ca sa fii fericit… nush, complicat de explicat 😦

  5. Melina spune:

    nu vad nici o legatura intre fericire si veselie. sunt independente una de cealalta. dar pot sa coincida ca momente de exprimare.

  6. dumy84 spune:

    Veselia este o stare foarte intensa ,dar de scurta durata. Poti sa te veselesti pe strada, intr-un pub, cu prietenii, la un meci, la o petrecere etc. Cand toate acestea trec revii la starea initiala…la ale tale vechi, bune sau rele. Fericirea este o stare de spirit mult mai profunda, poate cea mai profunda, care tine de interiorul tau. Fericirea poate fi data de o creatie artistica sau umana, de o legatura armonioasa cu o persoana iubita si de cele mai multe ori se manifesta pe o perioada mai lunga de timp. La unii perioada tine mai mult, la altii mai putin…cine, cum si ce determina aceasta perioada fiind o chestiune ce necesita o abordare separata. In mod cert cele doua stari sunt diferite si inclin sa cred si eu ca n-au nicio legatura. Sunt ca doua fitile ce ard cu viteze diferite.

  7. lamya777 spune:

    @Dumy: ai comparat extrem de frumos cele doua sentimente cu doua fitile… dar parca, tot nu as vrea sa arda complet…niciunul dintr ele…

  8. Melina spune:

    exact. dumy a surprins foarte bine esenta.

  9. scorpse spune:

    tind oarecum sa te contrazic.
    fericirea nu e ca ziua polara. ci dimpotriva, fericirea este o stare de…moment.

    practic o viata fericita insemana o insumare de astfel de momente. Cat mai multe. Atat de multe incat celelalte par nesemnificative (ex :un tag cloud in care fericire e singurul cuvant scris mare, si restul……miniaturi…..le vezi doar cu lupa)

    poti fi fericit si de unul singur. adik s ai momente de fericire de unul singur.

    veselia in schimb poate dura muult mai mult. Diferenta : veselia nu se poate de unul singur, si de obicei dispare o data cu cel/cei de langa, si de cele mai multe ori lasa un gust amar pentru ca te trezeste la lucruri nefericite.
    😀
    my humble oppinion

  10. Paul spune:

    Fericirea este o simpla stare. Iti poti controla gandurile( imaginile, sunetele , eventual vocile..:P , din capul tau ) deci poti controla modul in care te simti. Poti fi singur si foarte fericit, acum depinde daca lasi evenimentele exterioare sa iti influenteze starea in loc sa procesezi evenimentele exterioare prin interemediul starii tale de bine .

    Ceea ce obtii atunci cand NU esti singur nu este neaparat fericire, este mai degraba completare, peace of mind, incredere. Fericirea de durata este data mai mult de atingerea unor scopuri si de satisfacerea unor nevoi elementare ale vietii printre care si nevoia de a fi iubit si de a iubi, presupun ca daca privesti lucrurile asa, da, esti fericit cand nu esti singur.

    my two cents

  11. lamya777 spune:

    pai cam da, sunt de acord ca exista o oarecare fericire si de unul singur, dar este altfel, cel putin eu o percep altfel.
    cea in doi este mult mai buna, extraordinara…

  12. anaayana spune:

    Cu certitudine fericirea vine din interior! Cu cat o cautam mai mult in afara cu atat ne indepartam mai mult de ea!

  13. anaayana spune:

    Fara a obosi prea tare, uite conceptia mea pe larg despre fericire! Si nu numai a mea 🙂
    http://anaayana.wordpress.com/2008/01/04/fericirea-poate-fi-atinsa/

  14. […] Am inceput aceasta dizertatie ca pe un comentariu aici, dar devenise prea lunga, asa ca m-am hotarat sa-i acord propria insemnare. In zorii zilei de 8 […]

Lasă un răspuns

