Stabilitate vs. Instabilitate

Stabilitate vs. Instabilitate

Da, multe lucruri ma framanta in ultima vreme… Ieri m-a „lovit” ceva la care nu ma gandisem prea mult pana acum… Anul asta se incheie licenta, teoretic va trebui sa plec din camin…problema este…unde?! Initial vroiam sa fac ceva, vreo „ilegalitate” si sa raman tot la camin, insa aseara mi-am dat seama ca nu mai pot, am nevoie de coltisorul meu, chiar si de 5 metri patrati, dar sa stiu ca sunt doar eu acolo… Trebuie sa ma gandesc ce fac din toamna, unde stau, cu cine? Nu imi permit sa stau singura va trebui sa gasesc pe cineva, asta va fi greu, iar apoi partea si mai grea va fi sa gasesc un loc unde sa stau…

In fine, chestia asta m-a facut sa am gandesc la stabilitate… ce inseamna asta? Evident, este la fel de relativa notiunea ca si iubirea, insa…o definitie generala exista?

Stabilitate inseamna bani, o casa, masina, iubire, copii, familie? Ce? Cum putem vorbi de stabilitate in conditiile in care totul in jurul nostru alearga cu viteza luminii? Cand totul se schimba atat de rapid….

Vara asta va fi inca un punct de „cotitura” pentru mine, un punct in care situatia se va schimba, poate chiar rasturna, sper doar sa se rastoarne spre mai bine.

Care sunt avantajele stabilitatii? Linistea? Pacea? Si sunt persoane carora le place instabilitatea? Eu nu imi pot da seama de acest raspuns. Pe de alta parte, instabilitatea poate fi considerata ca o permanenta provocare, o concentrare absoluta, o atentie incredibila la tot ce se intampla…

Esti pe o carare intre doua prapastii… asa imi imaginez instabilitatea.. acea atentie pe care trebuie sa o acorzi fiecarui pas… Ei bine, eu nu am fost niciodata asa, mereu m fost impulsiva, mereu am riscat… Cica intelepciunea vine o data cu varsta…. Oare intelepciunea este echivalenta cu prudenta? Prudenta care sa duca la stabilitate?

Am auzit saptamana trecuta o vorba care mi-a placut mult:

„Daca toti copiii ar fi ascultat de parinti si acum am fi stat in pesteri…”

Ceva extrem de adevarat, nu sunteti de acord? Ganditi-va numai, cat de precauti sunt parintii si cat de precauti vor sa ne faca si pe noi. Ce bine ca de multe ori nu ascultam si putem sa evoluam, putem sa experimentam noi orizonturi, putem sa simtim cum alergam prin lume… Cred ca aceasta atitudine a omului in tinerete contine si o farama de nebunie…trebuie sa contina.

Stabilitatea este prudenta? Instabilitatea nebunie?

Aceste doua notiuni se pot aplica in absolut orice aspect al vietii noastre. Am intalnit un om care pana la varsta de 30 si ceva de ani schimbase cam 7-8 posturi de munca, un om cu o tehnica geniala in marketing. De ce le-a schimbat? Pentru ca vroia mai bine, mai mult, ceea ce mi s-a parut perfect normal, mai ales stiind ca este atat de capabil in munca sa. Era nebun? Poate… insa nu am vazut un om mai multumit de munca sa precum el…

Concluzia mea? …Pai sa zicem ca trebuie sa fii putin nebun ca sa fii fericit, trebuie sa ai parte de stabilitate ca sa iti incarci bateriile si de instabilitate pentru a putea evolua….

Concluzia voastra care este?

10 gânduri despre „Stabilitate vs. Instabilitate

  1. psiheea spune:

    poti evolua enorm si prin stabilitate. si poti sa practici instabilitatea la toate capitolele si sa nu inveti nimic… nu cred ca are legatura stabilitatea cu dezvoltarea si cresterea – desi e mortala vorba cu parintii si copiii! – ci mai degraba cu plierea pe nevoile noastre atat de schimbatoare. uneori pur si simplu ai chef sa traiesti la limita, alteori ti-e lene sau doar simti nevoia de liniste si ordine. sunt doua moduri de a te raporta la ce e in jur. vrei sa provoci evenimente sau sa te bucuri de ele si sa le lasi sa ti se intample.

  2. alienuw spune:

    Mda , frumos scris . Si eu anul acesta se zice ca scap de facultate , insa nush daca sunt pregatit de asa ceva . La mine cred ca mai mult ma bazez pe stabilitate … , nush de ce . Imi place ca cineva sa`mi tzina companie … Nush daca neaparat inseamna liniste … oricum e ceva placut , zic eu . Eu unu ma duc dupa regula , adik noah vorba aceea : Vai de ei parintzi ce nu asculta de parintzi , de multe ori ii zic asa la maica`mea 🙂 Muhaha , stiu suna diabolic .
    „Pai sa zicem ca trebuie sa fii putin nebun ca sa fii fericit” , de ce neaparat nebun ? Sa fii tu , sa fii exact cum vrei tu sa fi , nu cum te vor altzii si atunci sigur esti fericit . Si totusi sunt stabil si intr`un fel urasc asta … 2 ani si ceva in acelasi loc de munca , am inceput incet incet sa urasc lucrul acesta , insa ceva ma tzine`n loc , nush exact ce , poate colegii sau ? Chiar nush ce ar insemna exact stabilitatea pentru mine , am cateva lucruri din cele enumerate de tine (ce`i drept nu in proprietate persoanala, nu inca) dar in viitorul apropiat . Oricum te vei descurca de minune , o stiu asta , pentru ca esti isteatza , deci ai grija de tine !

  3. BearScorpio spune:

    Ești nebun dacă vrei: fericire (nebunii sunt întotdeauna fericiți); stabilitate (rutina bat’o vina); instabilitate (ai parte de un dram de adrenalină în viață). Sunt eu un pic deviant de nebun? Se poate…

  4. […] inspirat acest articol, sa scriu despre ce se intampla cu noi dupa terminarea facultatii? Scriu din experienta […]

  5. lamya777 spune:

    @Psiheea: cred ca mai mult decat doua toane ale omului sunt doua genuri de oameni, care se hranesc cu instabilitate sau nu pot sa traiasca fara stabilitate… depinde cum privesti problema.
    @Alien: trebuie sa faci exact ce trebuie pentru a te simti bine, parerea mea. daca tu te simti bine la serviciul respectiv, nu cred ca mai conteaza conceptul de instabilitate. multumesc frumos de compliment, si tie la fel! 🙂
    @BearScorpio: pai daca esti putin nebun, esti fericit 🙂 felicitari! 😀

  6. alb ca zapada spune:

    eo creca trecerea si idealul cum ca facultate – masina, casa, nevasta/sot & copii in cautarea stabilitatii, e una falsa sau macar superficiala. e ca o inselare a responsabilitatii prin a o pune pe umerii celuilalt. de fapt acest ideal exista tocmai pt ca suntem in cautarea stabilitatii. eo zic ca ea trebuie mai intai atinsa individual si-apoi sa „mai incurcam si pe altii”.

  7. anaayana spune:

    Si eu am cam schimbat job-urile des, cel mai mult am rezistat 8 luni intr-un loc, apoi cate 6 in fiecare, mereu am plecat la ceva mai bun. Trebuie asumat riscul asta, la fel si cu casa. In sfarist mi s-a indeplinit visul sa locuiesc singur. Ei bine, asa se intampla de prin toamna lui `07.

  8. anaayana spune:

    erate:
    *singura
    *sfarsit

    p.s. Sper sa mearga si de aici inainte cu schimbarile in mai bine!

  9. lamya777 spune:

    ufff, vreau si eu 😦 dar mai este pana atunci. momentan te felicit pe tine si astept…:(

  10. adina spune:

    e f greu de spus…paradoxal, le am pe amandoua. o casa stabila, dar inchiriata altcuiva, bani in banca, dar lucrez in strainatate…cand ai stabilitate, doresti altceva…poate aventura, necunoscut,, pt ca stabilitatea poate fi plictisitoare. cand nu o ai, crezi ca tocmai asta este reteta fericirii…asa ca nu esti sing care se afla in cautarea raspunsului

Lasă un răspuns

