Unde`s doi puterea creste…sau nu?!

Team work

Asa se spune din batrani…

O alta tema ce ma framanta in ultima vreme, mai ales influentata fiind de facultate este problema lucrului in echipa.

Suntem toti diferiti, unici fiecare in felul sau… si totusi, in 90% din viata trebuie sa formam o echipa cu cel putin o alta persoana… o alta personalitate complet diferita, fie ca este vorba de servici, facultate sau chiar familia in sine…Si cum putem face asta?

In primul rand, cred ca fiecare avem preferinte si este normal. Fiecare are un ritm de lucru, de a invata, de a intelege, de a procesa… Hmmm…si cum facem pana la urma echipa? Mai problematic de atat este cum o facem sa functioneze bine, la capacitate aproape maxima?

Eu recunosc ca am un ritm alert, ca uneori ma pot stresa foarte tare pentru chestii care altora le par marunte, insa asa sunt, unele chestii conteaza foarte mult…

Am o echipa la servici si am una (aproximativ) la facultate cu care trebuie sa duc la bun sfarsit diverse proiecte.

Am aflat acum cateva ore ca saptamana viitoare voi avea primul proiect de una singurica la servici, sper sa fie ok, inseamna ca ei au incredere in mine, ceea ce ma bucura foarte tare.

Unora le place sa lucreze singuri, tocmai pentru ca simt ca ritmul lor nu se potriveste cu a celor din jur. Altii simt mai multa incredere in munca lor daca sunt acompaniati.

Dar totusi, sunt lucruri pe care pur si simplu nu le putem indeplini singuri si atunci cum sa ne hotaram?

Eu cel putin, prefer sa lucrez cu persoane care inteleg ceea ce au de facut perfect si care sunt capabile sa duca la bun sfarsit lucrarea respectiva, persoane serioase si in acelasi timp “constiincioase”, daca pot spune asa. Din pacate, este destul de greu de gasit asa ceva. Din fericire, am reusit sa gasesc la facultate astfel de persoane, despre care mi-am propus de mult timp sa scriu, insa nu am gasit dispozitia necesara. Ele sunt BM, AM si AC (evident, un fel de acronim pentru numele lor, se stiu ele care sunt).

Imi place sa ma implic in tot ceea ce fac si cer acest lucru si de la cei din jur, cu toate acestea, oamenii sunt superficiali in mare parte sau, in cazuri mai nefericite, incompetenti.

Si ce poti face atunci cand trebuie sa te descurci si cu astfel de oameni? Pai, singurul lucru recomandat ar fi sa te descurci singur, iar participarea lor sa fie doar “nominala”. Intr-adevar, este greu, este frustrant uneori, dar macar nu iti faci nervi aiurea, un lucru excelent pentru calitatea muncii tale.

Lucrul in echipa presupune si o oarecare minima compatibilitate intre parteneri, chiar daca in esenta lor ei sunt diferiti. De asemenea, trebuie sa existe si toleranta, pe langa excelenta organizare care este indispensabila cand vine vorba de lucrul in echipa.

Personal, prefer lucrul in echipa, insa cu anumite conditii, trebuie sa fie persoane de calitatea celor mentionate mai sus. J Avantajul pe care il vad eu lucrului in echipa este faptul ca ai posibilitatea sa inveti din cunostintele si experienta celorlalti, ceea ce este excelent, pe langa faptul ca partenerii pot avea cunostinte complementare, astfel facand o treaba mai buna impreuna decat separat.

Uneori merge si lucrul in echipa si este mai sigur pentru nervii tai asa, insa depinde de ce problema este in discutie.

 Voua cum va place sa lucrati?

3 gânduri despre „Unde`s doi puterea creste…sau nu?!

  1. R. spune:

    Si eu prefer lucrul in echipa, insa cu cateva conditii cam greu de indeplinit in acelasi timp: ceilalti membri sa fie cel putin la fel de competenti in ceea ce fac ca si mine (altfel nu ma pot abtine sa nu vreau sa refac treaba lor), fiecare sa stie bine ce are de facut si sa fie cu adevarat interesat sa faca o treaba buna, fiecare membru al echipei sa-i lasa pe toti ceilalti in treaba lor stiind ca vor face o treaba buna (aceasta este un soi de incredere care deriva din constiinta competentei celorlalti) si, cel mai important, sa existe un SEF competent, si numai unul, care sa imparta sarcinile si sa coordoneze treaba. Ori eu, ori altul, sunt OK in ambele posturi, dar mi se pare foarte important sa existe o directie unitara a echipei. Imi vine in minte zicala pe care am vazut-o pe un tricou: Lead, follow or get out of the way.

  2. Viorel Mocanu spune:

    Mult succes la muncă, Silvia…

  3. adebalerini spune:

    Inca nu am inceput sa muncesc, dar as prefera sa lucrez in echipa pe viitor. :d

    P.S. La multi ani!:*

Lasă un răspuns

