Respectul pentru femei

respect_me_by_highspire2kDe ceva vreme a aparut prin oras grafitti cu diverse mesaje, ca de exemplu: „Intr-o tara normala oamenii fac dus zilnic” sau „Intr-o tara normala femeile nu sunt pipaite pe strada”. Cu privire la acest ultim mesaj vreau sa spun cateva chestii. Prin blogpostul asta ma adresez deopotriva femeilor cat si barbatilor, dar mai ales barbatilor.

Astazi a trebuit sa ma perind iarasi pana la dentist, la Piata Presei Libere si nu este pentru prima data cand am observat o chestie absolut tampita. Daca o femeie umbla singura pe strada sunt mari sanse sa fie fluierata, pipaita si sa i se faca glume proaste. De ce? Pentru simplul motiv ca arata bine/rau. Aceste „actiuni” se aplica celor doua categorii de femei, daca arati prea bine esti fluierata si ti se spun tot felul de porcarii, daca arati mai rau, tot rau este si ai parte de remarci la adresa ta.

DE CE?

Mie nu mi se pare DELOC normal si astept cu nerabdare sa se schimbe aceste atitudini de pe strada, dar cred ca nu voi vedea prea curand aceasta schimbare. De ce este asa de neobisnuit sa porti o fusta, de ce trebuie sa se holbeze toata lumea la tine, de ce ar trebui sa ma simt prost si uneori sa imi fie frica atunci cand trec pe langa un grup de barbati pe strada… DE CE?

Pe de alta parte, oarecum tot relationat de aceasta tema, ati observat cum barbatii se respecta intre ei? Daca este o fata singura pe strada, sunt mari sanse sa fie fluierata, dar daca este cu un tip de brat, totul se schimba subit. Si nu, nu cred ca este vorba de teama in aceasta situatie. Barbatii au un respect ciudat intre ei, un fel de pact tacit… Daca un barbat vede pe un altul cu o fata frumoasa la brat, i se ofera tot respectul, pe principiul: „femeia, trofeul meu”, dar daca vede acea fata singura, sunt toate sansele sa fie fluierata… DE CE?

Vreau sa merg pe strada fara sa imi fie teama ca voi fi fluierata sau ca mi se vor face remarci proaste. Nu consider ca ma imbrac intr-un mod ostentativ si cred ca merit putin mai mult respect pe strada… voi ce ziceti?

8 gânduri despre „Respectul pentru femei

  1. andrei spune:

    Intr-o discutie cu o buna prietena am ajuns si la subiectul asta. Eu unul consider ca acest gen de comportament este in mare dat de faptul ca majoritatea barbatilor romani nu au o viata sexuala completa. Multi sunt plini de refulari si asta isi spune cuvantul. Daca s-ar face un studiu cu privire la treaba asta ai fi surpinsa (eu cred ca asa va fi rezultatul) sa observi ca cei care fluiera ar fi ca numar mai mare cei de peste 40 de ani. Nu bag mana in foc, dar iti spun ca din 10 subiecte de discutie baietii/barbatii vorbesc in 9 doar si despre sex. POate e o idee ce trimite la o utopie perversa dar daca babrbatilor li s-ar satisface toate fanteziile sexuale eu nu cred ca acest tip de comportament si altele asociate ar mai exista. Dar cum sunt barbat se poate sa ma insel.

  2. Vladi Martinus spune:

    Eu zic ca sunt perfect de acord cu tine 🙂
    Sincer, fenomenul de care vorbesti tu mi se pare extrem de raspandit in Bucuresti, si mai putin in orase mai civilizate, precum Cluj Napoca sau Sibiu.
    Da, mi se intampla si mie sa mai merg pe strada cu prietenii si sa vedem o fata care arata foarte bine. De cele mai multe ori prefer sa o analizez atent si sa ma uit in ochii ei. Dupa aceea ii spun celui/celor cu care sunt: „Cum arata gagica aia!” :))
    Si chiar daca suntem, sa zic, 4-5 oameni, tot ne abtinem de la comentarii de prost gust sau fluieraturi.
    Ar mai fi o chestie pe care vreau sa ti-o zic, in legatura cu barbatii: de obicei, intr-adevar, nu prea fluiera nimeni dupa fata/femeia cu care esti de brat (mai sunt si exceptii). Dar, mai este o chestie: barbatii nu cauta scandal si nu fluiera dupa femei daca sunt singuri. Personal, nu am intanit niciun asemenea caz pana acum.
    DE CE? Pentru ca unii barbati actioneaza in turma/ in trib. Si aceia nu sunt barbati, ci maimute/urangutani s.a.m.d.
    Astept si eu cu nerabdare ziua in care oamenii vor deveni mai civilizati si la noi…

  3. Kalin spune:

    :)) Minunat. Omul are totusi 200.000 de ani vechime. Si nu a evoluat din codul bunelor maniere, ci din jungla. Oricat am incerca sa ne prefacem ca suntem civilizati suntem un animal cu vechime. Instinctele noastre sunt mai vechi decat buchetele de flori, politetea, cuvintele frumoase, etc. Sunt chiar si femei care reacioneaza la lucrurile de care scrii in post. Si asta ma face sa ma intreb care sunt anormalii ? Cei care par asa de rabdatori, de cuminti, isi asteapta alesul/aleasa sau cei de care vorbesti tu? E destul de greu de aflat. Cert e ca atunci cand oamenii se indragostesc barbatul devine mai calm, mai docil iar femeia devine mai agresiva. Deci e cu atat mai greu de explicat. E o lume ciudata si obsedata sexual. The end.

  4. Vladi Martinus spune:

    Andrei, daca s-ar face studiul respectiv, cred ca altele ar fi rezultatele, nu cum le vezi tu. Personal, foarte rar mi-a fost dat sa vad barbati trecuti de 40 de ani care sa fluiere dupa femei.
    In plus, nu cred ca este vorba despre lipsa unei vieti sexuale. Nici eu nu am o viata sexuala „completa”, cum zici tu, 🙂 dar asta nu ma face sa fluier dupa vreo fata pe strada sau sa scot pe gura tot felul de „replici de agatat” penibile.

  5. anonim spune:

    Totul tine de mentalitate, educatie si anturaj.Daca una din cele trei e „proasta” atunci apar fluieraturile dupa domnisoare. Si acel „pact tacit” nu prea e valabil daca vorbim de un grup de maimutoi, vor fi acele remarci proaste chiar daca esti insotita, spuse mai in soapta dar vor fi.
    „Nu consider ca ma imbrac intr-un mod ostentativ si cred ca merit putin mai mult respect pe strada…” in primul rand poti sa fi imbracata ca o calugarita, nu conteaza, prezenta ta declanseaza automat „instinctul animalic”, iar respectul pe strada…nu prea exista. Ziceai de piata presei libere, pai acum sa vedem: in zona e un santier in lucru langa wtc deci oamenii care lucreaza acolo sunt …mai „necizelati”, apoi mai sus un pic e romano-americana, plin de studenti,acum pe bune la ce te astepti de la cei de 18-19 ani, sa nu vorbim de parc care e frecventat de tot felul de „grupulete”, dupa cum vezi nu prea ai cum sa gasesti respectul prin acea zona, stiu e putin subiectiv dar daca te gandesti bine lasand la o parte toate interpretarile psihologice a laturii umane si luand totul simplu, dupa categoriile sociale din acea zona ai sa vezi ca am dreptate si ne intoarcem la primul rand…mentalitate, educatie, anturaj.

  6. Aynstein spune:

    Salut,imi place blogul,ma intereseaza un schimb de linkuri.Daca vrei si tu lasa te rog un comment pe blogul meu sau id: kaszoni_07 . Mult noroc.

  7. BearScorpio spune:

    Respect, merită orice femeie. Vorba cuiva … barbatii e niște porci. Așa e: dacă fata e singură e fluierată, dacă este cu el in marea majoritate nu. Să fie instinctul animalic ?

  8. arapila spune:

    Sunt curios cati barbati fluiera dupa o femeie pe strada si mai sunt curios cati din acestia sunt muncitori pe vreun santier. Eu cred ca asta vine din cei 7 ani de acasa.

    O intrebare iti pun si eu: ce facem cu femeile care fluiera dupa baieti? eu stiu cazuri si nu numai unul. Poate ca se intampla mai rar, dar exista si cazurile astea.

    Sa sti ca am observat ca oamenii tin sa vada numai lucrurile rele din jurul lor. Daca femeile ar vrea sa nu mai fie fluierate, ar trebui (toate) sa raspunda cu indiferenta fluieraturilor si mai mult ca sigur problema va fi rezolvata. Dar lucrurile astea se intampla ca vrem noi sa se intample.

    Forta fie cu tine!

Lasă un răspuns

