Frumoasa si bestia

untitled

Azi dimineata veneam spre birou citind cand a trebuit sa fac o pauza pentru a schimba mijlocul de transport (tramvai–>autobuz) si ochii mi-au cazut pe cartea de povesti Frumoasa si Bestia publicata de ziarul Adevarul. Intr-o milisecunda mi-am amintit cat de mult imi place povestea asta si am decis imediat sa o cumpar pentru mine si pentru propria placere.

Apoi mi-am dat seama ca aproape toate povestile pentru copii sunt sau se pot transforma in niste veritabile metafore ale vietii umane.

Sa ne gandim… ea este o fiinta gingasa, inocenta, frumoasa care se pierde in padure (se pierde in hatisul societatii) si ajunge la un castel unde descopera o bestie (metafora a unui barbat transformat), dar isi da seama ca sufletul lui este neschimbat. Se pare ca societatea si viata l-au schimbat, l-au transformat intr-o bestie care ar trebui sa para fara suflet desi nu este.

Nu vi se pare ca asta se intampla in jurul nostru? Societatea incearca sa ne transforme, sa ne faca sa uitam de sufletul nostru.

Bun, si ce se intampla in poveste in continuare? Pentru cei care nu stiu, presupun ca sunt destui de putini, ei se indragostesc, iar la final bestia se transforma in printul care era de fapt (dragostea era conditia transformarii lui) si traiesc fericiti pana la adanci batraneti.

Deci, dragostea ne transforma, este de la sine inteles, dragostea ne face mai buni sau ne face sa ne amintim de cat de buni suntem in realitate, dar cat de greu este acest proces…

Eu am renuntat, vreau sa raman o bestie…

5 gânduri despre „Frumoasa si bestia

  1. mihai spune:

    tu esti frumoasa, cel putin in povestea noastra. eu am fost bestia, din pacate la sfarsit nu m-am transformat in print

  2. alienuw spune:

    Salutari , nu am mai vorbit de mult din pacate , imi aduc aminte si eu , joi cand am fost in Bucuresti , la fel , am vazut pe cineva cu aceasta carte in brate , o persoana la vreo 27 de ani care la fel se bucura , intr-un fel sau altul , poate , era pentru ea , poate pentru copii ei (cel mai probabil) . Cat despre povestea in sine , da , din pacate bestiei i-a trebuit un timp de „ragaz” ca sa-si dea seama de cat de frumoasa e iubirea . Societatea nu incearca , ea chiar ne transforma , pentru ca vezi atatea lucruri urate in jur , la televizor sau chiar auzi la radio . In orice caz , tu , tu nu ar trebuii sa ramai o bestie , NU TREBUIE sa ramai o bestie . Tu , tu esti acea frumoasa , pe care chiar tu o descrii atat de bine : „ea este o fiinta gingasa, inocenta, frumoasa care se …” , deci , acele lucruri le insusesti si tu . Tine minte , tu esti frumoasa , lasa pe altii , cei din jur (multi la numar) sa fie bestiile !

  3. adelina spune:

    finalul era ultimul la care m-as fi asteptat 😦

  4. lamya777 spune:

    @mihai: …nu am cuvinte, nu mai am ce sa spun.
    @alienuw: multumesc pentru cuvintele scrise aici. toti ar trebui sa fim „frumoasa”.
    @adelina: oricat de mult ne-am dori, nu putem prevede viitorul si nu putem ghici prea multe din viata noastra…

  5. anonim spune:

    Toti suntem atat „bestii” cat si „frumoase”, difera doar procentul cu care sunt distribuite in noi, in constiinta noastra, in comportament…etc. Vad ca toti spun ca esti „frumoasa”, DA, au dreptate cu siguranta, dar „bestia” cine o vede? Spui ca vrei sa ramai o bestie, sa renunti la „frumoasa”, sa devii o „bestie”, dar daca esti deja ( revin la primul rand ).
    Plus povestea e frumoasa pentru copii, chiar mi-a placut cartea, dar nu are nicio parte negativa, si bestia si frumoasa sunt personaje pozitive in esenta, eu ma refer la adevarata „bestie” din noi, partea negativa, eu-ul negativ din noi, rau, meschin, egoist, pe care niciodata nu-l recunoastem.

    P.S. : Dragostea nu are nimic de-a face cu bunatatea, chiar si cel mai rau om de pe fata pamantului iubeste ceva, pe cineva, chiar daca nu recunoaste…e omul rau cum sa recunoasca?! 🙂 imaginea reprezinta totul in ziua de azi, din pacate.

Lasă un răspuns

